Technologie informacyjno-komunikacyjne w bibliotekach znajdują zastosowanie w szeroko rozumianej działalności naukowo-informacyjnej tego typu placówek. Służą m.in. przekształceniu bibliotek w nowoczesne centra zarządzania dostępem do informacji dla lokalnych i regionalnych środowisk naukowych. Zapewniają kompleksową obsługę użytkowników w trybie on-line. Przede wszystkim dzięki udostępnieniu katalogów on-line, ale także wykorzystaniu poczty internetowej w kontaktach z czytelnikami. Technologie te wpływają także na sposób tworzenia, przesyłania, magazynowania, organizacji i zarządzania informacją (materiałami bibliotecznymi). W dużej mierze ułatwiają dostęp do danych bibliograficznych oraz zdigitalizowanych źródeł informacji, które udostępniane są za pomocą bibliotek cyfrowych i repozytoriów. TiK stanowią także znakomity sposób komunikacji z czytelnikami, m.in. za pomocą serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Instagram. Wykorzystywane są także w pracy z czytelnikami, np. poprzez tworzenie multimedialnych treści.
1 komentarz do tekstu “Technologie informacyjno-komunikacyjne w bibliotekach”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Biblioteki też idą z duchem czasu. Technologia pomaga w nauce i zarządzaniu biblioteką.